Veelgestelde vragen

U vindt hieronder de antwoorden.

Wanneer start de kaartverkoop voor het festival van 2022?
Het programma is gereed en de kaartverkoop is gestart. De exacte informatie, tips en bestellinks leest u na in de algemene nieuwsbrief óf in de Vriendennieuwsbrief. Eventuele vragen over uw bestelling stelt u aan NTK | 0900-9203 (€ 0,45 pm)

Wanneer kan ik als vriend van het Stiftfestival kaarten bestellen?
Vrienden kregen voorrang: voor hen startte kaartverkoop enkele dagen eerder. Ze ontvingen per mail een Nieuwsbrief met daarin een link en uitleg voor de kaartverkoop.

Wat voor voordeel hebben Vrienden nog meer?
Muziek- en festivalvrienden ontvangen bovendien een code waarmee ze tm 15 juni voor de concerten in de Stiftskerk plaatsen vooraan in de kerk kunnen boeken. Voor andere concerten ontvangen ze ongeveer een week voor de datum een mail waarin hun voorrang nader wordt uitgewerkt.

Is er een passepartout te koop?
In verband met de vaste plaatsen bij sommige concerten, kunnen we geen passepartouts verkopen. Wel is er korting voor veel-bestellers: wie voor meer dan 1 concert kaarten bestelt in één bestelling, krijgt 5% procent korting. Wanneer u 4 of meer concerten boekt in één bestelling, krijgt u zelfs 10% korting.

Hoe kan ik mijn bestelling het beste aanpakken?
Tip: kijk eerst in het programma-overzicht voor hoeveel concerten u kaarten wilt bestellen. Kies dan bij bestellen voor de bestel-button met de bijbehorende korting (geen korting, 5% of 10%).

Ik wil voor meerdere concerten bestellen, maar steeds een ander aantal gasten, kan dat?
Vanwege de stapelkorting is er een slimme manier om dit aan te pakken. Dit staat op deze aparte pagina uitgelegd. Telefonisch via NTK kan het ook: 0900-9203.

Is de stapelkorting voor veelbestellers overal van toepassing?
Stapelkorting en Vrienden-placering zijn niet van toepassing voor concerten in Muziekcentrum Enschede en in De Kleine Willem. Ook in Filmtheater Concordia is de korting niet van toepassing. Kaarten voor die concerten (op 26-8 en 27-8) worden verkocht via de site van het Wilminktheater/Muziekcentrum Enschede. 

Het concert van mijn keuze is uitverkocht. Mag ik op de wachtlijst?
We leggen geen wachtlijsten aan, u kunt zelf af en toe kijken of er voor uitverkochte concerten extra kaarten beschikbaar komen.

Zijn er vaste plaatsen bij de concerten?
Alleen de concerten in de Stiftskerk en in Muziekcentrum Enschede (Grote én Kleine Zaal) zijn geplaceerd (vast toegewezen plaatsen). U kunt tijdens het boeken de stoelen van uw keuze aanklikken in de plattegrond. Bij de overige locaties is er vrije plaatskeuze. NB de kaartverkoop voor de concerten in het Muziektheater en De Kleine Willem gaan via het Wilminktheater Enschede.

Kan ik kaarten kopen aan de deur van het concert?
In principe is de kaartverkoop alleen online; in een enkel geval kan er aan de deur – pin only – ook nog een kaart gekocht worden. 

Kan ik mijn kaarten teruggeven als ik onvoorzien niet naar het concert kan?
In principe geldt er een ‘geen restitutie-beleid’. Als u de kaarten aan iemand anders geeft of verkoopt, hebben wij van die persoon ook de naam en het e-mailadres nodig. Dit in geval van veranderingen of verplaatsing.

Als mijn vraag hier niet bij staat, waar kan ik dan terecht?
Mocht u toch nog vragen hebben, mailt u dan gerust naar kassa@stiftmusicfestival.nl
Vragen over uw bestelling stelt u aan NTK | 0900-9203 (€ 0,45 pm)
Wij streven ernaar u binnen 1 werkdag te antwoorden.